Вівторок, 07.07.2020, 19:26 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

EN

Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 20 [39]
Випуск 21 [35]
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія
  • Пошук


    Федосова Марія Олександрівна
    Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2019. – Вип. 20. – С. 149-157

    Федосова Марія Олександрівна
    кандидат філологічних наук,
    Державне підприємство «Конструкторське бюро “Південне” ім. М. К. Янгеля» (м. Дніпро)

    Рецепт виживання: науково-фантастичний роман Хіроші Сакурадзаки «Все, що тобі потрібно, – це вбивати»

    DOI 10.34079/2226-3055-2019-12-20-149-157

    [ заватажити pdf (409.47 Kb) ]

    С. 149-157

    Аннотация
    У статті проаналізовано роман Хіроші Сакурадзаки «Все, що тобі потрібно, – це вбивати» і показано, як наукова фантастика ідентифікує колективні тривоги й вивчає тенденції розвитку суспільства через створення когнітивного дисонансу за допомогою правдоподібної новації (novum), що виражається у формі незвичайних технологій та інопланетних істот, включених в зображення звичної дійсності, і постає засобом дослідження сталих ідей чи упереджень. В аналізованому романі згубний вплив людства на довкілля є стрижневою темою, навколо якої обертаються інші, зокрема тема механізації суспільства, впливу смерті на спільноту, а також неконтрольованих планетарних змін, спричинених технологіями. Механізація розглядається не лише як схильність людини зводити інших осіб чи істот до ролі засобів забезпечення власного існування, а й, за Бергсоном, як спосіб дискретного сприйняття всесвіту без осягнення його неперервності. Роман викриває філософію індустріалізованого суспільства і застерігає від глобальної екологічної катастрофи. Механізація загрожує сучасній культурі й підриває основи моралі, оскільки дозволяє домінувати наукоцентричному мисленню, що применшує статус життя в його цілісності, позбавляє істот, що вважаються нижчими, справедливості й права автономного існування. У романі засуджується нездатність суспільства надавати перевагу живим істотам над речами навіть перед неминучою загрозою руйнування планети. Зустріч героя з власною смертю приводить до усвідомлення того, що людина постійно перебуває між потребою жити та неминучістю загибелі, тому має зробити вибір на користь вищого добра, а не простого виживання. Смерть іншого посилює наявні риси характеру, які, якщо вони позитивні, можуть надихати на покращення суспільства. У часовій петлі постійна зміна життя і смерті дозволяє протагоністу Кеідзі Кірії впоратися зі страхом, зміцнити відчуття відповідальності й самоповаги. Суб'єктивний час у романі завжди лінійний, оскільки герой пам'ятає всі минулі події і його ментальність не повертається до попереднього стану. Загибель подруги Рити Вратаскі навчає Кеідзі, що сутність людського життя полягає не лише у знищенні ворогів, але й у здійсненні добрих вчинків, навіть якщо ніхто крім нього їх не оцінить. У романі розмитість межі між природними та науково вдосконаленими істотами репрезентує трансформацію людства під впливом технологій, а в образі інопланетних загарбників втілюється найвищий рівень механізації суспільства. Письменник бере під сумнів граничну ефективність технологій, надаючи перевагу природженим здібностям людини й набутому досвіду.

    Ключові слова: часова петля, тераформування, екологічний розрив, технологія, механізація.

    Список використаної літератури

    1. Burton J. The Philosophy of Science Fiction : Henri Bergson and the Fabulations of Philip K. Dick / J. Burton. – London ; New York : Bloomsbury, 2015. – 244 p.
    2. Roberts A. The History of Science Fiction / A. Roberts. – Houndmills ; New York : Palgrave Macmillan, 2006. – 368 р.
    3. Sakurazaka H. All you need is kill [Electronic resource]. H. Sakurazaka ; Translated by Alexander O. Smith. – San Francisco : Viz Media, 2011. – Mode of access : https://epdf.tips/all-you-need-is-kill5090166499d46745f39d89d25a9da47719931.html
    4. Science Fiction and Speculative Fiction : Challenging Genres / ed. by P. L. Thomas. – Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers, 2013. – 220 p.
    5. Volk T. What is death ? : A scientist looks at the cycle of life / T. Volk. – New York : Nevraumont Publishing Company, 2002. – 255 p.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Fedosova M. O. Recipe for survival: Hiroshi Sakurazaka's science fiction novel «All you need is kill» / M. O. Fedosova // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2019. – Вип. 20. – С. 149-157.

    Harvard Referencing Style
    Fedosova, M. 2019. Recipe for survival: Hiroshi Sakurazaka's science fiction novel «All you need is kill». Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 20, s. 149-157.

    Категорія: Випуск 20 | Додав: Marina (12.06.2019)
    Переглядів: 107 | Теги: механізація, часова петля, тераформування, екологічний розрив, Технологія | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright МДУ © 2020

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна its.me.marina@gmail.com

    uCoz