Вівторок, 23.04.2024, 09:34 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

EN

Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філологія
Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu.
Serìâ: Fìlologìâ
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 22 [38]
Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2020. – Вип. 22. – С. 1-273.
Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 22
Випуск 23 [31]
Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. – 2020. – Вип. 23. – С. 1-236.
Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 23
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія
  • Пошук


    Кулакевич Людмила Миколаївна
    Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2020. – Вип. 22. – С. 1-273.

    Кулакевич Людмила Миколаївна
    доцент кафедри українознавства, кандидат філологічних наук, доцент
    ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет»
    [email protected]

    Художні засоби німого кіно у психологічному екшені І. Дніпровського «Заради неї»

    DOI 10.34079/2226-3055-2020-13-22-31-38

    [ заватажити pdf (570.89 Kb) ]

    С. 31-38

    Анотація
    Проаналізовано оповідання І. Дніпровського. Визначено, що відповідно до канону екшену, головний актант повинен за максимально короткий час знайти свою кохану, аби встигнути із нею на потяг і таким чином урятуватися від ворога. Установлено, що визначальною особливістю оповідання є відсутність опису зовнішності героїв, їх репліки зведено до мінімуму, що загалом було характерними рисами сценаріїв німого кіно. Напружена атмосфера тривоги й страху створюється за допомогою акустичних і візуальних мікрообразів з семантикою паніки та потерпання від жаху. Похмурі урбаністичні пейзажі, ворожість світу і відчуття фатальної приреченості героїв у ньому відсилають до німецького експресіоністичного кіно початку ХХ ст. Підкреслено, що фінал оповідання несподіваний: герой знову опиняється в місті, однак тепер у статусі того неназваного ворога, від якого власне і тікав, і гине від руки рудого очільника.

    Ключові слова:авантюрно-пригодницька проза, канон екшену, психологічний екшен, adventure prose, action canon, psychological action

    Список використаної літератури

    1. Дніпровський І. Заради неї / І. Дніпровський // ВАПЛІТЕ. – 1927. – № 1. – С. 15–37.
    2. Заяц А. Звонкий голос немого кино [Электронный ресурс] / А. Заяц // Film.ru. – Режим доступа : https://www.film.ru/articles/kinoslovar-fotopleer
    3. Кулакевич Л. Художні особливості роману Ю. Смолича «Останній Ейджевуд» як першого українського екшену / Л. Кулакевич // Вісник Маріупольського державного університету. Серія : Філологія. – 2019. – Вип. 21. – С. 42–48.
    4. Лопатинський Ф. Експресіонізм в кіно / Ф. Лопатинський // Кіно. – 1926. – № 6–7. – С. 10–12.
    5. Філатова О. С. Жанрові гібриди, або Прийоми кіно в літературному тексті / О. С. Філатова // Studia ukrainika posnaniensia. – 2014. – Vol. 2. – С. 187–193.
    6. Юнг К. Г. Анима и Анимус // Юнг К. Г. Очерки по психологии бессознательного / К. Г. Юнг. –2-е изд. – Москва : Когито-Центр, 2010. – С. 215–241.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Кулакевич Л. М. Художні засоби німого кіно у психологічному екшені І. Дніпровського «Заради неї» / Л. М. Кулакевич // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2020. – Вип. 22. – С. 31-38.

    Harvard Referencing Style
    Kulakevych, L. 020. Artistic means of a silent film in I. Dniprovsky's psychological action «Zarady nei» («For Her Sake») [Khudozhni zasoby nimoho kino u psykholohichnomu eksheni I. Dniprovskoho «Zarady nei»]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ. 22, s. 31-38.

    Категорія: Випуск 22 | Додав: Marina (15.10.2020)
    Переглядів: 349 | Теги: авантюрно-пригодницька проза, психологічний екшен, канон екшену, adventure prose, psychological action, action canon | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright МДУ © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    uCoz