Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2020. – Вип. 22. – С. 1-273.
Кулакевич Людмила Миколаївна доцент кафедри українознавства, кандидат філологічних наук, доцент
ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет»
[email protected]
Художні засоби німого кіно у психологічному екшені І. Дніпровського «Заради неї»
Анотація Проаналізовано оповідання І. Дніпровського. Визначено, що відповідно до канону екшену, головний актант повинен за максимально короткий час знайти свою кохану, аби встигнути із нею на потяг і таким чином урятуватися від ворога. Установлено, що визначальною особливістю оповідання є відсутність опису зовнішності героїв, їх репліки зведено до мінімуму, що загалом було характерними рисами сценаріїв німого кіно. Напружена атмосфера тривоги й страху створюється за допомогою акустичних і візуальних мікрообразів з семантикою паніки та потерпання від жаху. Похмурі урбаністичні пейзажі, ворожість світу і відчуття фатальної приреченості героїв у ньому відсилають до німецького експресіоністичного кіно початку ХХ ст. Підкреслено, що фінал оповідання несподіваний: герой знову опиняється в місті, однак тепер у статусі того неназваного ворога, від якого власне і тікав, і гине від руки рудого очільника.
1. Дніпровський І. Заради неї / І. Дніпровський // ВАПЛІТЕ. – 1927. – № 1. – С. 15–37.
2. Заяц А. Звонкий голос немого кино [Электронный ресурс] / А. Заяц // Film.ru. – Режим доступа : https://www.film.ru/articles/kinoslovar-fotopleer
3. Кулакевич Л. Художні особливості роману Ю. Смолича «Останній Ейджевуд» як першого українського екшену / Л. Кулакевич // Вісник Маріупольського державного університету. Серія : Філологія. – 2019. – Вип. 21. – С. 42–48.
4. Лопатинський Ф. Експресіонізм в кіно / Ф. Лопатинський // Кіно. – 1926. – № 6–7. – С. 10–12.
5. Філатова О. С. Жанрові гібриди, або Прийоми кіно в літературному тексті / О. С. Філатова // Studia ukrainika posnaniensia. – 2014. – Vol. 2. – С. 187–193.
6. Юнг К. Г. Анима и Анимус // Юнг К. Г. Очерки по психологии бессознательного / К. Г. Юнг. –2-е изд. – Москва : Когито-Центр, 2010. – С. 215–241.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Кулакевич Л. М. Художні засоби німого кіно у психологічному екшені І. Дніпровського «Заради неї» / Л. М. Кулакевич // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філологія. – 2020. – Вип. 22. – С. 31-38.
Harvard Referencing Style
Kulakevych, L. 020. Artistic means of a silent film in I. Dniprovsky's psychological action «Zarady nei» («For Her Sake») [Khudozhni zasoby nimoho kino u psykholohichnomu eksheni I. Dniprovskoho «Zarady nei»]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ. 22, s. 31-38.