Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. – 2021. – Вип. 25. – С. 1-310
Алексенко Віталія Федорівна старший викладач кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови факультету лінгвістики, кандидат філологічних наук
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського
ORCID: 0000-0001-6886-0611
[email protected]
Бінарна опозиція суша-вода у казці «Кокоболо» Р. Ріггза
Анотація
Стаття розглядає символіку прояву двох антагоністичних стихій (води та суші) у казці «Кокоболо» Р. Ріггза. Автор говорить про домінантну роль цих двох символів у тканині художнього твору. При цьому письменник не лише використовує загальносимволічні значення, але й доповнює їх додатковими авторськими конотаціями. У казці Р. Ріггза суша символізує собою впорядкованість, прагматичність, раціональність, а вода ‒ стихійність, небезпечність, ірраціональність. Твір насичений також іншими символами, які знаходяться на межі стихій води та суші (берег, острів, пісок, водорості). Герой казки Чжен повинен зробити вибір між цими двома стихіями, що стає для нього етапом ініціації та екзистенційним вибором. Остаточний вибір пов’язаний для нього з віднайденням і прийняттям власної сутності.
Авдеенко, И. А., 2014. Символ и художественный образ. Филологические науки. Вопросы теории и практики, 1 (31), ч. 1, с. 15–18.
Аверинцев, С., 1985. Заметки к будущей классификации типов символа. В : Г. В. Степанов. ред. Проблема изучения культурного наследия. Москва : Наука, с. 297–303.
Алексенко, В., 2020. Імітація документалізму як художній прийом у «Казках про дивних» Р. Ріггза. В : Інтеграція освіти, науки та бізнесу в сучасному середовищі: літні диспути : тези доп. II Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, Дніпро, 17–18 серпня. [онлайн] Дніпро, с. 20–21. Доступно: <http://www.wayscience.com/wp-content/uploads/2020/08/2nd-Conference-Summer-Debates-1.pdf> [Дата звернення 25 вересня 2021].
Власевская, И. А., 2009. Роль символа в анализе и интерпретации художественного текста. Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова, 6 (2), с. 64–69.
Кассирер, Э., 1995. Философия символических форм : введение и постановка проблемы. В: С. Я. Левит, ред. Культурология. ХХ век: Антология. Москва: Юрист, с.163-213.
Лосев, А. Ф., 1982. Знак. Символ. Миф. Москва: Издательство Московского университета.
Лотман, Ю. М., 2010. Символ в системе культуры. В : Ю. М. Лотман. Семиосфера. Культура и взрыв. Внутри мыслящих миров. Статьи. Исследования. Заметки. Санкт-Петербург : Искусство-СПБ, с. 240–249.
Самохвалов, В. П., 1999. Психоаналитический словарь и работа с символами сновидений и фантазий. Симферополь : Сонат.
Тресиддер, Дж., 1999. Словарь символов. Москва : ФАИР-ПРЕСС.
Эпштейн, М., 1988. Парадоксы новизны. О литературном развитии XIX–ХХ веков. Москва : Советский писатель.
Aleksenko, V., 2020. Nonlinearity of text organization as “a game with the reader” in “Tales of the Peculiar” by Ransom Riggs. In : E. I. Pluzhnik еt al., eds. Topical Issues of Science and Practice : Abstracts of VII International Scientific and Practical Conference, London, 2–6 November. [online] London, pp. 562–563. Available at : <https://isg-konf.com/wp-content/uploads/VII-Conference-02-06-London-Great-Britain-book.pdf> DOI : 10.46299/ISG.2020.II.VII [Accessed 25 September].
Cirlot, J. E., 2001. A Dictionary of Symbols. London : Routledge.
Riggs, R., 2017. Tales of the Peculiar. London : Penguin Books.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Алексенко В. Ф. Бінарна опозиція суша-вода у казці «Кокоболо» Р. Ріггза / В. Ф. Алексенко // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філологія. – 2021. – Вип. 25. – С. 9-16.
Harvard Referencing Style
Aleksenko, V.F.. 2021. Binarna opozytsiia susha-voda u kaztsi «Kokobolo» R. Rihhza [Binary Opposition Land-Water in the Fairy Tale “Cocobolo” by R. Riggs]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 25, pp. 9-16.