Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. – 2021. – Вип. 25. – С. 1-310
Kovalchuk Iryna Valeriivna
Candidate of Philology, PhD, Assistant Professor, English Philology and Intercultural Communication Department
Institute of Philology, Taras Shevchenko National University of Kyiv
ORCID: 0000-0002-4740-4139
[email protected]
Structure and Semantics of Slogans (Based on International Song Contest Slogans)
DOI 10.34079/2226-3055-2021-14-25-168-175
[ download pdf ]
С. 168-175
Анотація
Linguistic research of the of slogans structure and semantics is an increasing trend which helps to understand how a company can shape its image and achieve its communicative goals. The article clarifies the definition of the term “slogan” and presents the findings of the research done into the slogans used in international song contests, namely their syntactic structure, and lexical and semantic features.
Ключові слова: slogan, syntactic structure, seme, message, advertising campaign, branding
Бібліографічний список
Ахманова, О. С., 1966. Словарь лингвистических терминов. Москва : Наука.
Морозова, И., 2004. Слагая слоганы. Москва : РИП-холдинг.
Раду, А. І., 1999. Структурно-семантичні та стилістичні особливості англомовного рекламного тексту (на матеріалі рекламної продукції фірми Кока-Кола). Іноземна філологія, 111, с. 120–126.
Clow, K. and Baack, D., 2015. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communication. Harlow : Pearson Education Limited.
Leech, G. N., 1972. English in Advertising : A Linguistic Study of Advertising in Great Britain. London : Longman.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Kovalchuk I. V. Structure and Semantics of Slogans (Based on International Song Contest Slogans) / I. V. Kovalchuk, O. O. Honcharova // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філологія. – 2021. – Вип. 25. – С. 168-175.
Harvard Referencing Style
Kovalchuk, I.V. and Honcharova, O.O., 2021. Structure and Semantics of Slogans (Based on International Song Contest Slogans). Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 25, pp.168-175. |