Анотація
У статті розглядаються три моделі жіночих образів в літературі епохи Fin de Siècle. Під час аналізу літературознавчих досліджень зарубіжних науковців було виявлено, що в літературних творах порубіжної доби домінують три моделі жіночності: femme fatale, femme fragile та femme enfant. Було з’ясовано, що перший образ – femme fatale – є образом демонічної спокусниці, яка доводить до згуби, жадає гедонічного коханця і вбиває його в екстремальному випадку. Другий образ – femme fragile – зображує білих, чистих жінок, подібних Мадонні, безгрішних. Третій образ – femme enfant – демонструє незвичайно гарну, невинно привабливу молоду дівчину з вираженими дитячими рисами зовнішності й характеру. Наукове дослідження надає детальний опис і порівняння трьох вищезгаданих художніх образів літератури.
Ключові слова:
жіночі образи, Fin de Siècle, femme fatale, femme fragile, femme enfant; female images, Fin de Siècle, femme fatale, femme fragile, femme enfant
Бібліографічний список
Beauvoir, S. de, 1992. Das andere Geschlecht. Sitte und Sexus der Frau. Reinbek bei Hamburg.
Böhlau, H., 2004. Der Rangierbahnhof. In: Herausgegeben von H. Herwig und J. Herwig (red.). Mellrichstadt.
Gutt, B., 1978. Emanzipation bei Arthur Schnitzler. Volker Spiess, Berlin.
Hilmes, C., 1990. Die Femme fatale. Ein Weiblichkeitstypus in der nachromantischen Literatur. Stuttgart: Metzler.
Hollaender, F., 1926. Magdalena Dornis. In Vol. V of Gesammelte Werke, Frauenromane. Rostock: Carl Hinstorff.
Kobylanska, O., 2015. Deutschsprachige Erzählungen. In: Herausgegeben von V. Antofijczuk, S. Kyryljuk; Gesammelte Werke: in 10 Bänden. Übersetzungen aus dem Deutschen von Elpidephor Panczuk. Anmerkungen: S. Kyryljuk. Czernowitz : Bukrek. Band 3.
Le Rider, J., 1985. Der Fall Otto Weininger. Wurzeln des Antifeminismus und Antisemitismus. Wien, München: Löcker.
Meier, U., 1994. Verführerinnen der Jahrhundertwende. Kunst – Literatur – Film. In: Hrsg. von Helmut Kreuzer. Don Juan und Femme fatale. Ein Beitrag zur Motivgeschichte der literarischen Verführergestalt. München: Fink.
Pohle, B., 1998. Kunstwerk Frau. Inszenierungen von Weiblichkeit in der Moderne. Frankfurt a.M.
Pohle, B., 2000. Namenlose Furcht. Weiblichkeitsentwürfe zwischen Abscheu und Wollust. In: Frauen – Körper – Kunst. Literarische Inszenierungen weiblicher Sexualität. Hrsg. von Karin Tebben. Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht.
Rohde-Dachser, Ch., 1991. Expedition in den dunklen Kontinent. Weiblichkeit im Diskurs der Psychoanalyse. Berlin; Heidelberg [u. a.]: Springer.
Thomalla, A., 1972. Die femme fragile: Ein literarischer Frauentypus der Jahrhundertwende. Band 15 von Literatur in der Gesellschaft. Bertelsmann-Universitätsverlag.
Viebig, C., 1927. Die Schuldige: Novelle aus d. Eifel. M. Schauenburg.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Ліпісівіцька А. О. Жіночі образи в літературі епохи Fin de Siècle / А. О. Ліпісівіцька // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філологія. – 2022. – Вип. 26–27. – С. 133–137.
Harvard Referencing Style
Lipisivitska A. O., 2022. Zhinochi obrazy v literaturi epokhy Fin de Siècle [Female images in the literature of Fin de Siècle]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 26–27, pp. 133–137.