П`ятниця, 26.04.2024, 12:50 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

EN

Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філологія
Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu.
Serìâ: Fìlologìâ
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 26-27 [34]
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія
  • Пошук


    Штейнбук Фелікс Маратович
    Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія. – 2022. – Вип. 26–27. – С. 1–305

    Штейнбук Фелікс Маратович
    професор кафедри русистики та східноєвропейських студій, доктор філологічних наук
    Університет Коменського у Братиславі
    E-mail: mailto:[email protected]
    ORCID: 0000-0002-4852-815X

    Стильова своєрідність творчості Олеся Ульяненка

    DOI 10.34079/2226-3055-2022-15-26-27-240-246

    [ download pdf ]

    С. 240-246

    Анотація
    У статті на основі герменевтичного і тілесно-міметичного методів було зроблено спробу уточнити та зверифікувати зміст стильової своєрідності творчості Олеся Ульяненка. Було визначено, що поняття «стиль» можна охарактеризувати як таке явище, яке не дорівнює самому собі, внаслідок чого воно закономірно антропологізується. Було з’ясовано, що фабульну основу більшості творів митця утворюють події численних смертей персонажів. У зв’язку із цим було з’ясовано, що стиль Олеся Ульяненка можна визначити як стиль постмодерністського типу, який внаслідок притаманного цьому стилю подвійного кодування може сприйматися або як зразок масової культури, або як взірець надзвичайно глибокої інтелектуально-філософської прози.

    Ключові слова: Олесь Ульяненко, стильова своєрідність, герменевтичний метод, тілесно-міметичний метод, антропологізація, подвійне кодування; Oles Ulianenko, stylistic originality, hermeneutic method, corporal-mimetic method, anthropologizing, double coding

    Бібліографічний список

    Арнхейм, Р., 1994. Новые очерки по психологии искусства. Москва: Прометей.

    Бовсунівська, Т., 2009. Теорія літературних жанрів: Жанрова парадигма сучасного зарубіжного роману. Київ: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет».

    Борев, Ю., 2002. Эстетика. Москва: Высш. шк.

    Деррида, Ж. Вопрос стиля. Библиотека Гумер – Философія. [онлайн]. Доступно: <https://www.gumer.info/bogoslov_Buks/Philos/Derr/vopr.php> (Дата звернення 01 декабря 2022).

    Дубинянська, Я., 2010. Там, де нас нема. Доступно: <http://litakcent.com/2010/03/05/tam-de-nas-nema/> (Дата звернення: 02 травня 2020).

    Лосев, А. и Тахо-Годи, М., 2006. Эстетика природы: природа и её стилевые функции у Ромена Роллана. Москва: Наука.

    Пуніна, О., 2014. Експресіоністичний метод Олеся Ульяненка: роман «Сталінка». Слово і Час, 10, с. 84–91.

    Пуніна, О., 2016. Самітний геній: Олесь Ульяненко: літературний портрет. Київ: Академвидав.

    Синявский, А., 2001. Стиль – это судьба. Синтаксис, 37, с. 127–131.

    Соколова, А., 2019. Функціонально-стилістичні можливості поетонімів роману Олеся Ульяненка «Дофін Сатани». Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, 44, с. 81–88.

    Соловей, О., 2013. І страх, і втрати, і любов. Буквоїд. [онлайн]. Доступно: <http://bukvoid.com.ua/reviews/books/2013/06/29/110002.html> (Дата звернення: 01.12.2022).

    Соловей, О., 2013а. На боці світла і добра (Декілька слів про Олеся Ульяненка). Оборонні бої: Статті, рецензії, есеї. Донецьк: Видавництво БВЛ, с. 19–31.

    Соловей, О. 2016. Улянова єресь (Перечитуючи «Софію» Олеся Ульяненка). Буквоїд. [онлайн]. Доступно: <http://bukvoid.com.ua/column/2016/07/20/101229.html> (Дата звернення 01 грудня 2022).

    Ульяненко, О. Сталінка. CoolLib. [онлайн]. Доступно: <https://coollib.com/b/150105/read> (Дата звернення: 02.12.2022).

    Ульяненко, О., 2011. Без цензури: інтерв’ю. Київ: Махаон-Україна.

    Ульяненко, О., 2012. Жінка його мрії. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2012а. Квіти Содому. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2012b. Ангели помсти. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2013. Вогненне око. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2013a. Син тіні. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2013b. Знак Саваофа. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2013c. Серафима. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2015. Софія. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2015a. Перли і свині. Харків: Фоліо.

    Ульяненко, О., 2017. Там, де Південь: повісті. Київ: Люта справа.

    Штейнбук, Ф., 2007. Засади тілесного міметизму у текстових стратегіях постмодерністської літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття. Київ: Педагогічна преса.

    Штейнбук, Ф., 2009. Тілесність – мімезис – аналіз (Тілесно-міметичний метод аналізу художніх творів) : монографія. Київ: Знання України.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Штейнбук Ф. М. Стильова своєрідність творчості Олеся Ульяненка / Ф. М. Штейнбук // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філологія. – 2022. – Вип. 26–27. – С. 240–246.

    Harvard Referencing Style
    Shteinbuk, F. M., 2022. Stylova svoieridnist tvorchosti Olesia Ulianenka [Style originality of Oles Ulianenko's literary works]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlologìâ, 26–27, pp. 240–246.

    Категорія: Випуск 26-27 | Додав: Marina (29.12.2022)
    Переглядів: 130 | Теги: double coding, stylistic originality, Олесь Ульяненко, corporal-mimetic method, тілесно-міметичний метод, герменевтичний метод, anthropologizing, антропологізація, стильова своєрідність, hermeneutic method, подвійне кодування Oles Ulianenko | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright МДУ © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    uCoz